Het aantal deelnemers van de bij APG aangesloten pensioenfondsen dat gebruik maakt van de persoonlijke digitale pensioenomgeving MijnFonds stijgt.
Inmiddels checkten al 650.000 deelnemers hun pensioensituatie via de dienst. Met MijnFonds kan een deelnemer op eenvoudige wijze zien hoeveel pensioen hij heeft opgebouwd of ontvangt. De dienst werd in 2015 gelanceerd en is voor steeds meer deelnemers van de bij APG aangesloten pensioenfondsen beschikbaar. MijnFonds is ook geschikt voor gebruik op smartphone en tablet.
Altijd en overal inzicht in persoonlijke pensioensituatie
Naast een overzicht van opgebouwd pensioen is voor deelnemers ook het eventuele partner- en nabestaandenpensioen direct inzichtelijk. Afhankelijk van het pensioenfonds is het ook mogelijk om het effect van vervroegen, uitstellen of variëren in hoogte van het pensioen online te berekenen. Het aanpassen van persoonlijke gegevens is voor gebruikers van MijnFonds eveneens eenvoudig en direct te regelen. Doordat het systeem werkt met DigiD is veiligheid en privacy bovendien geborgd.
Pensioenpost vaker digitaal
Steeds meer deelnemers geven via MijnFonds aan dat ze post over hun pensioen geheel of gedeeltelijk digitaal willen ontvangen. Daarmee leidt MijnFonds niet alleen tot meer gemak voor de deelnemer, maar ook tot minder papierverbruik en lagere uitvoeringskosten.
Steeds meer functionaliteiten in MijnFonds
Raoul Willms, directeur Marketing, Communicatie & Distributie bij APG: “Deelnemers laten ons weten dat ze dankzij MijnFonds snel inzicht krijgen in hun persoonlijke pensioensituatie. Dat geeft hen duidelijkheid en rust. De komende periode voegen we nog meer functionaliteiten toe waarmee we de service nog relevanter en persoonlijker te maken. Zo zijn we onlangs met webchat gestart waarmee we vragen over het pensioen direct online beantwoorden. Deelnemers reageren enthousiast op deze nieuwe dienstverlening.”